Hahaha! Franţa a interzis pronunţarea cuvintelor Facebook şi Twitter la radio şi televiziune


Hahaha, Franţa a interzis pronunţarea cuvintelor Twitter şi Facebook la radio şi televiziune.Acestea se vor pronunţa doar dacă aceste 2 mari companii ( şi le pot numi companii) vor plăti pentru menţionarea lor în timpul emisiunilor. Practic, intră în categoria celor ce trebuie să plateasca pentru publicitate.Vrei reclamă, scoate banul!

Consiliul Superior al Audiovizualului ( Conseil Superior de l’Audiovisuel / CSA ) a explicat decizia, citez :

” De ce să avem un tratatement preferenţial pentru Facebook, care valorează miliarde de dolari, când există multe alte reţele de socializare care luptă din greu pentru a fi recunoscute?” .

E ca la Coca-Cola, dacă vrei ca tu director la Coca-Cola în Romania, să auzi mentionat brandul tău la emisiunile de radio spre exemplu, sari cu banul.Dacă nu, o să auzi ” ştiţi voi, sucul ăla negru cu acid care-l beau toţi, ăla care are sute de legende despre întrebuintarea şi reţeta lui “.

Iniţiativă demnă de lăudat după părerea mea.Ţinând cont la cât de rău a luat-o razna lumea în ultimele decenii, ideea e foarte genială.Vrea reclamă, să platească.Şi aşa, mai multe dezavantaje aduc reţelele de socializare decât avantaje.Nu mai punem faptul că o să aducă bani şi la bugetul ţării, publicitatea se plăteşte şi la stat prin taxe dacă nu ma înşel .

8 thoughts on “Hahaha! Franţa a interzis pronunţarea cuvintelor Facebook şi Twitter la radio şi televiziune

  1. Eu nu inteleg cum poate o retea de socializare sa fie numita firma.Adica nu e musai cu contracte si cred ca nu plateste nici TVA, in tara de provenienta a proprietarului.Daca ai aparatura necesara ,umpli un apartament cu monitoare si faci facebook2 de o amploare asemanatoare daca ai noroc sa prinda succes.
    Ca sa ma explic mai bine de ce e oarecum o prostie dau un exemplu: de ce nu se face la fel si cu trupele.La radio zice:”In continuare vom asculta piesa x cantata de y”.Sunt o gramada de artisti care incearca sa se ridice si ei pronunta in continuare numele a unor mari artisti ,unii in apogeu.

    Nu vreau sa critic nimic doar sa subliniez faptul ca e evident ca interzicerea pronuntarii celor doua nume are alte motive mai greu de imaginat pentru omul de rand, om care poate hali usor duma cu reclama.

    Sincer ,cred ca lea ajuns si restului marilor puteri de dominatia americana .Unii realizeaza totusi ca “globalizarea” inca nu are atatea benefecii pe cat dezavantaje si incearca sa mai echilibreze situatia

    1. Da, asta asa-i.Culmea, un “mare” blogger francez a criticat initiativa tocmai din cauza asta, pentru-ca nu accepta valorile americane si in alte tari :)).

    1. Nu chiar, mi se pare o idee cat se poate de logica si de benefica.Gandeste-te ca statul francez o sa ia bani de la marile companii, in loc sa taie din pensii, salarii si sa mareasca taxele.Plus ca, dupa cum zicea si green bull, multi s-au cam saturat de “produsele” americane.Francezii sunt un popor cu coloana vertebrala care nu tolereaza prea multe, iar cand se satura de ceva, il arunca.Intelegi ce vreau sa spun…

  2. Eu ii inteleg pe francezi. Pana la urma asa e: facebook e o firma ce produce profit, iar mentionarea numelui pe posturile de televiziune / radio inseamna publicitate. De ce facebook ar trebui sa beneficieze de publicitate gratuita si Coca Cola nu ?
    Si nu spun asta pentru ca as avea ceva cu cei care castiga un munte de bani de la facebook. Dupa mine merita sa castige o groaza.

    Dupa cum spunea Maria, si google si youtube se incadreaza in categoria asta. Da, ar putea lua aceeasi decizie si in cazul lor. Sa foloseasca in exprimare “motor de cautare” si “site ce ofera continut multimedia” (Aia de la Microsoft se oftica daca le spui ca ai cautat pe google. Ei folosesc expresia “bing it”). Internetul e altceva. E al tuturor. Si tu si eu cream continut pe internet.

    1. Ai dreptate! Sefa Consiliului Audiovizualului din Franta, a spus ca Facebook nu trebuie sa primeasca un tratament preferential.Sunt sute de alte retele de socializare poate mai bune si poate mai educative decat Facebook care are trebui promovate, dar nu mai au loc pe piata din cauza campaniei de promovare moca a Facebookului

      1. Hmmm, n-as prea crede ca sunt alte retele de socializare mai bune decat facebook-ul. Sigur, ar trebui sa stabilim ce inseamna “mai bune”. Astfel de companii gigant au multi oameni extraordinari in domeniul Computer Science. La ele chiar se face cercetare. Cea mai mare problema e scalabilitatea. Poate multi ar putea face un site cu paginile care sa arate la fel ca ale facebook-ului. Insa daca ar veni milioane sau zeci de milioane de vizitatori (care sa si utilizeze ceva functionalitati ce presupun interactivitate – gen jocuri) acel site sigur ar avea probleme, poate s-ar ajunge chiar la Denial of Service.

Da-i cu replica, nu ezita!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s