CNP-urile noastre… pe toate gardurile!

CNP-urile noastre… pe toate gardurile!


Este o vorbă din popor: Numele prostului, scris pe toate gardurile. Ni se potriveşte de minune! După ce că ne-au oferit tot, dar absolut tot, ne-au dat salarii mari, ne-au ajutat, ne-a oferit un învăţământ şi sectoare de muncă mai ceva ca în Vest, a dat săracilor bătrâni care au muncit o viaţă pentru C.A.P nişte pensii decente, în sfârşit trebuie să plătim pentru munca lor în favoarea poporului. Ne vindem identitatea…

Deci, cum vine asta… Vine o tanti la mine la uşă, cioc-cioc am venit cu recensământul, nu? Eu deschid, completez căcatu` ăla de formular răspunzând la întrebări mai mult decât tâmpite şi jenant de cretine, iar printre căsuţele alea ce tre` să le completez, trebuie să-mi dau şi CNP-ul, nu?… Adică o tanti care n-are pregătire în domeniu, necunoscută, care nu are absolut niciun drept şi nelucrând în vreo instituţie a statului cu drept de cerere a CNP-ului meu, să mi-l ia?… Da cine spune asta?…. Aaaa, Băsescu şi cu gloata dânsului de şarlatani ce vor să facă o dabuli baza de date cu CNP-urile noastre pentru a-i deservi în interese absolut naţionale, ca să nu zic direct personale.

Păi… cum să zic, de aia i se zice CNP, adică Cod Numeric Personal. E codul meu, unic, prin care sunt recunoscut în societate mai pe de-a dreptul ca să zic aşa. Adică chestia aia cu multe cifre, îmi însuşeşte mie acţiunile care le fac eu: tranzacţii, vot, înscrieri, etc. La ce le trebuie lor CNP-ul atâta timp cât un recensământ se poate face şi FARĂ CNP, pentru-că deh…, a venit duduia, i-am dat numele, eventual adresa, un nr de telefon sau mai ştiu eu ce altceva şi cam atât.

Bun, eu nu deschid uşa cucoanei respective sau cine mama dracului vine să-mi fure identitate, ce paţesc?… Primesc amendă de-o să văd în reluare o săptămână jumătate.

Pentru ce sau mai bine zis de ce se vrea CNP-ul în foile din recensământ?… Pentru-că imediat încep alegerile. Pentru-că pământul e deja pregătit pentru bătaie, iar unii nu-şi permit să piardă.Pentru-că e posibil ca viitoarele alegeri să fie pe baza amprentei. Mergem frumos acolo în secţia de votare, băgăm degeţelul pe cine vrem să votăm şi gata! Votu-i vot şi dreptu-i drept, cum ar veni mai pe şleau.Şi pentru a se asigura că totul e ok, băgăm un recensământ şi am rezolvat treaba. Ne-am spălat pe mâini şi dormim liniştiţi. Eventual se mai bagă şi cititor de amprente în licee, că deh… cine e major la alegeri, trebuie să-şi exprime opinia, asta ca să nu-l mai chemăm la vot de-aiurea că poate are treabă în altă parte.

Dacă votul meu ar fi contant, n-aş fi avut acest drept!…

6 thoughts on “CNP-urile noastre… pe toate gardurile!

  1. Da,cata dreptate ai,mie tot asa mi s-a intamplat o faza de gen.Un prieten m-a invitat la o chestie,ca nu stiu cum sa-i spun,si acolo erau numai “bossi” in sensu ca numai aia din PDL erau.Ok faza era hai acolo,ca ne da mancare moca,distractie bla bla,asa si a fost nu zic ca a fost naspa sau altceva,dar la sfarsit ne da o foaie in care ne pune sa notam nume,prenume,adresa,cnp.Sincer am citit de vreo 3,4 ori sa inteleg de ce trebuie sa-mi lase datele personale acolo,n-am inteles,evident,am dat date false,incat si CNP,pentru ca mai mult ca sigur era o chestie “pentru vot”
    Romania🙂

    1. De asta aia de afara fura cu bun simt, eventual pe ascuns.Iti dai seama ce ar trebui sa le ofere aia populatiei pentru a-i vota?… La noi merge cu o galeata, o pelerina, un chef pe imasu` din sat sau eventual la marginea orasului si gata votu`. Omu` si-a luat galeata si a plecat, nedandu-si seama de consecinte. Conteaza ca el e satul in ziua aia.Ce-i drept, mai sunt unii dezghetati care procedeaza ca tine. Eventual mananca si profita, apoi isi baga picioarele! :))

  2. Am avut norocul ca persoana responsabila cu preluatul datelor sa fie chiar un vecin, prieten de familie. Mi-a fost mai usor sa-i dau lui aceste date decat unui necunoscut. Un necunoscut pe care nici nu l-as fi primit in casa, mai ales daca eram singura.

Da-i cu replica, nu ezita!

