N-ați văzut cumva o țară?


Pentru că nu e 1 decembrie și pentru-că îmi doresc ca în sufletele românilor să revină acel sentiment pe care l-au avut și soldații ce și-au pierdut viața pentru libertatea noastră, patriotismul, scriu acest articol . Pentru ca noi să putem sta liniștiți și să înjurăm în fiecare zi țara asta ce ne adăpostește și care nu ne cere nimic. Nu ne cere!

Și dacă tot nu e 1 decembrie, ar prinde bine pentru sufletul și conștiința noastră de români, să ne aducem aminte ce am fost și ce suntem. Un popor se destramă mereu din interior prin ură și indiferență, iar noi, nu merităm soarta asta!

Vă las o poezie recitată în emisiunea lui Mihai Morar acum ceva timp, ce are un autor necunoscut(cel puțin așa știu din căutarile mele) și sper eu să vă placă!

Spuneţi-mi, n-aţi văzut cumva o ţară ?…

O caut peste tot, am fost şi-n sate,
Ogoare plâng în buruieni lăsate,
Înspre păduri, potecile uitate
M-au rătăcit într-un pustiu de cioate.

Acasă poarta nu e zăvorâtă,
Căci mama tot mai iese şi se uită;
Atâta dor i-a mai rămas pe lume,
Feciorii să-i mai strige iar pe nume.

Moşneagul iese-n cale şi-o întreabă:
“Vine? La anul, cred! Acu-i la treabă,
La noi în ţară-i multă sărăcie.
Ştiu ei – că de-or veni, la ce să vie?!”

Spuneţi-mi, n-aţi văzut cumva o ţară
Cântată de poeţi odinioară,
Cu ochi de cer şi plină de verdeaţă?
Am fost şi-am căutat-o şi la piaţă.

Acolo nu era, de bună seamă,
Că prea o înjurau români de mamă;
Harbuzul, pătrunjelul, biata prună,
Erau culese, parcă, de pe Lună!

Chiar, voi nu aţi văzut pe jos o ţară ,
Călcată în picioare şi murdară?
Ce-aveţi cu ea? Nimica nu vă cere,
Eu o declar singura mea avere!

Da-i cu replica, nu ezita!

