Ba, iti mai trebuie TVR Cultural?… Nu, stiam eu!

Ba, iti mai trebuie TVR Cultural?… Nu, stiam eu!


Am vazut si eu zilele astea stiri cu desfiintarea TVR Cultural si TVR Info. Prima data am zambit, ironic de altfel, apoi am simtit o senzatie de frustrare si o greata totodata. Ma gandeam ca tot ce e bun, pana la urma dispare.

Nu stiu, am vazut foarte multa lume revoltata. Petitii peste petitii pentru revocarea deciziei de desfiintare a postului, dar fara succes. Bineinteles, acum nu se mai poate face nimic. Oricate petitii s-ar face. Sper macar, asta asa ca pe final de drum, sa pastreze o buna parte din emisiunile de pe TVR Cultural pe TVR 2. Cel putin asa au promis. Macar atat! Ii… cum sa zic, ca-n filmele cu prosti! :))…

Dorel: Pamfile, dormi?…

Pamfil: Aaaa…. 

Dorel: Bai Pamfile, dormi?… 

Pamfil: Aaa… nu, nu! Cum sa dorm?!…

Dorel: Bai, da parca a fost vorba ca nu mai dormim la servici. Au pus astia camere si iara ne dau la televizor ca nu ne facem treaba. Ce naiba?!

Pamfil: Aaa… nu dorm ba! Nu dorm! Stateam asa cu fata-n sus si ochii inchisi.

Dorel: Auzi, ma gandeam la o chestie.

Pamfil: Aaaa…. care?

Dorel: Bai, stateam asa si ma gandeam ca acum mi-am terminat si vila asta noua, mi-am pus de toate-n ea, nici la emisiunile alea la televizor cu case nu vezi ce am eu. Mi-am luat si o plasma din aia mare cat peretele, ca vin si eu rupt de la munca. Sa stai 8 ore intr-un scaun de piele si sa chitai toata ziua e treaba grea ma, mai ales ca te si filmeaza si astia si nu poti sa tragi un pui de somn linistit. Te amagesti si stii si tu ca asta dauneaza la sanatate, la psihic. 

Pamfil: Aha, da…. dauneaza, dauneaza.E greu, dar ne sacrificam pentru tara!

Dorel: Da, ma asa-i! Cum iti spuneam… vin stresat de aici, ajung acasa si ma pun si eu pe canapeaua asta noua din piele de urs koala cu gandul sa ma uit si eu la televizor… ca tot omu` de altfel! 

Pamfil: Da, da… ca tot omu`, da da !

Dorel: Bai… si cum dau sa schimb canalele astea, dau ma de tot felul de canale din astea care-s… cum sa zic eu… te adorm! Cu pachetul asta de Extra HD, am vreo cateva sute de canale, dar le-am selectat. Am pus pe primele zece Etno, Taraf, MyneleTV, OTV, Favorit… canale de interes public. Ba, da parca tot nu e bine! Dupa ce trec de astea, trebuie sa tot butonez pana fac basici la degete sa vad si eu o stire. Is tot felul de canale de astea care n-au nicio noima ma… nicio noima! TVR Cultural, TVR2, Discovery, National Geografic Wild… vrajeli din astea. La ce-mi trebuie mie ma canalele astea daca eu stau 8 ore intr-un fotoliu de piele si ma chinui sa nu adorm toata ziua, platit din banu` muritorului de rand destul de bine?… Adica, cum sa-ti zic eu asa pe romaneste, bai… dupa o vreme te saturi ma! Te saturi! Vreau sa iau si eu o pauza. Salariu bun, loc de munca acceptabil, conditii cam insalubre ce-i drept, pielea de pe fotoliu e putin aspra ca e din asta data la comanda, dar cica e scumpa… in fine, ideea e ca n-am nevoie eu ma de canalele astea. Eu vreau sa ma simt bine acasa, sa am totul asa… cat as pocni din deget fara sa mai fac vreun efort. Ma intelegi?

Pamfil: Da Dorel, da cum sa nu, normal ca te inteleg, si eu is foarte revoltat. Ma chinui sa adorm, ca eu n-am treaba cu camerele astea, de vreo 5 minute incoace, dar nu pot… nu stiu de ce, vorbeste unul langa mine.

Dorel: Nesimtiti ma, niste nesimtiti. Bai Florica, ti-am zis ma sa nu mai vorbesti la telefon tare cand doarme asta, ce mama naibii, putin respect….! 

Pamfil: Dorele, linisteste-te!…. 

Dorel: Nu, da` am vrut sa iti fac conditii pentru somn. Macar tu sa dormi, daca altii nu pot. 

Pamfil: … Offf!!!

Dorel: Asa… revenind la idee, ba`… ce s-o mai dau ba pe la stanga, ba pe la dreapta. Ma gandeam sa vorbesc cu sefu` al mare sa faca el o smecherie ceva si sa scoata ma prostia aia de TVR Cultural. Ba`, deci ma deprima verdele ala de la sigla, ceva de necrezut. La mine toata casa e portocaliu cu roz, mov si culori din astea care-s acum la moda, nu verdele ala. Ce zici, oare e bine?… Adica, daca e sa privesti si partea asta financiara, desfiintezi postul si facem ma jumi-juma la profit, stii tu… ca pe vremuri. Toata lumea castiga din treaba asta!

Pamfil: Ba… da eu stau si ma gandesc, daca tot ti-a venit ideea asta, de ce nu inchizi ma toate televiziunile?!… Adica ce ti-a fi TVR Cultural, ce ti-a fi celelalte… 

Dorel: Pai nu ma, pai nu!… Nu-s ma asa de radical. Uite, spre exemplu de Discovery si National Geographic nu ma pot atinge, ca nu ma pot. Is din exterior, is cu alte treburi. Dar TVR Cultural, e de la noi ma, e din curtea noastra. Asta il putem rezolva, tu ce zici, ar fi bine, nu?

Pamfil: Da ma… da, vorbeste cu sefu` al mare…

Dorel: Da, asa ma gandeam si eu… 

Pamfil: Da acum poti sa ma lasi si pe mine sa dorm?

Dorel: Da cum sa nu, hai fii serios, doar nu vrei sa spui ca te-am deranjat eu?….

Pamfil: Nu tu ma, mintea ta cu tot cu ideea asta!

Dorel: Hai ca deja ma enervezi, te dai cu opozitia… ! 

 

Da-i cu replica, nu ezita!

