Moldovean in sesiune… Sau despre ea in general.

Moldovean in sesiune… Sau despre ea in general.


– Ce faci ma, ai zis ca inveti?

-Invat, cum nu invat!?…

-Pai esti pe facebook…

-Cine eu?… Pleaca ma de aici!

-Da ma, te likeuesti cu lumea in continuu…

-Conspiratii, eu invat!… 

Cam asa se rezuma sesiunea.Primul an de studentie si la mine.Acum vad si eu cu adevarat tainele sesiunii si dau dreptate unor prieteni, care anul trecut imi spuneau pe-un ton parintesc – cand eu eram a 12-a si ma chinuiam cu matematica de bacalaureat– ” Flacau, ohoo, sa fii tu sanatos.BAC-ul e nimic pe langa sesiune!“. Ziceam si eu ca si Costel de la Deko ” Cat cacat poti sa manaci frate?!… Tu stii cum arata o limita si o derivata?!” . Normal ca nu stia.A fost la socio-umane. Bine, in principiu a a cam avut dreptate.

Pe scurt asa… Ianuarie e luna sesiunilor.E cum sa zic… Perioada aia din calendar pe care vrei s-o stergi.Ma uitam in curtea vecinului de cand a inceput sesiunea, sa dau cu ochiul la ‘caprele’ lui, poate imi mai alin constiinta incarcata sau poate ma amagesc ca am invatat, fara sa fi invatat ceva. Ce sa mai… toata lumea isi cauta treaba, numai de invatat nu.E si firesc pana la urma urmei, dar e tare amuzant sa vezi ca o gloata de oameni fac aceleasi chestii ca si tine din acelasi motiv.Toata lumea invata, dar defapt nu invata.Eu mi-am propus sa invat.Am zis ca, bai tata, nu se poate asa.Moldovean, venit tocmai de la Botosani la facultate la capitala, sa se faca baiat destept, trebuie neaparat sa invete.Cand vine sesiunea, invatat.Nu stau si behai in asteptarea mantuirii, ca n-are rost.Zis si facut…

– Am vazut cateva documentare cu dinozauri foarte misto la TV.

– M-am documentat despre radiatiile emise de cuptorul cu microunde. ( fie vorba intre noi, mai bine va incalziti mancare la aragaz)

– Am vazut aproape toate scurt metrajele romanesti de pe You Tube.

– Am cautat metode de a te lasa de fumat. N-am gasit inca minunea, dar inca o mai caut, am timp pana se termina sesiunea… 

– Am invatat ca atunci cand faci sarmale, e bine sa pui putina smantana in compozitie, pentru ca face carnea mai pufoasa dupa coacere, ca la ardei umpluti.

– Am incercat sa fac scrumiera supraetajata din doza de bere.Inca n-am reusit, dar cand dau bufu`, fac tutorial.

– Am invatat sa fac din nou barci din foi de hartie. Stiu sa fac si pocnitori.

– M-am documentat despre istoria orasului Botosani.Era si timpul… Mai ales acum ca sunt in Bucuresti, ce ma-sa…

– Am citit o carte de psihanaliza, nu e in specializarea facultatii, dar am facut-o. De aia am si facut-o, ca NU e! 

Plus multe altele… Dureaza prea mult sa le scriu.Asta e asa, ca o monstra. Treaba e aceeasi cam pe la toti. Nu se compara cu calcatul sosestelor, am auzit ca si asta e o metoda de a-ti cauta treaba, cand defapt ai treaba.Eu am incercat sa fac curat, dar n-a durat prea mult si mi-am dat seama ca nu-i o metoda buna. Asa ca am plecat la Botosani.In mijlocul sesiunii.Am zis ca am timp sa ma intorc si ca ajung inapoi fix cu o seara inainte de examen.Mi-am luat bagajelul si am taiat-o la Botosani.Doua zile din 3 mi-am gasit scuza, drumul e lung si greu pana la Moldova.Cand m-am intors, am dat examenul a doua zi ( si zic eu ca e bine spre bine-bine), deci pot sa zic ca am fost istet.Sa vad nota, daca is istet pana la capat… .

Trecand peste, stau si ma gandesc, daca tot s-a lasat seara si vine vremea contemplarii si abordarii unui ton si unei gandiri filosofice, paradisiace, sesiunea nu e simtita oare diferit in functie de zonele tarii?… Ca la meteo, intr-o zona ploua, intr-alta ninge. Adica oare cum o fi la ardeleni sau olteni?… Hm, buna intrebare!
Pana una alta, eu va salut, mai am 2 examene… De bine de rau, lucrurile chiar is bune, mai in gluma mai in serios.Sa fie cu noroc la toti .Ne vedem dupa!

427732_154684721315764_1448152515_n

Da-i cu replica, nu ezita!

