Garnituri de metrou noi, din 2014, via Bucuresti

Garnituri de metrou noi, din 2014, via Bucuresti


De atata timp se vorbeste ca suntem prea multi pe Pamant, ca in 20 de ani o sa depasim pragul de 9 miliarde de oameni, ca saracia e mare si ca traficul este din ce in ce mai dificil, intr-o era in care masina a fost accesibila aproape oricui, cand dosarele de creditele si de leasinguri rulau mai ceva ca banii pe la bairamurile cu Florin Salam,  trebuie sa ne gandim la o alternativa pentru buna circulatie a oamenilor. Bine, problema a fost rezolvata prin alte locuri, dar asta este partea a doua. Si, in plus, in  ziua de astazi, banii si relatiile de dragoste alimentate doar de catre card, nu mai sunt joburi stabile, deci un motiv in plus sa ne alarmam.

METROREX, a anuntat ca a facut o investitie de 97 de milioane de euro, fara TVA, cumparand 16 trenuri de metrou, noi. Pana aici totul este absolut impecabil. Garniturile noi, le vor inlocui pe alea de tip Bombardier, de pe vremea raposatului, cu aer conditionat automat, denumit generic ” curent“, de la inceputul anului viitor.

Noile trenuri vor avea si cateva imbunatatiri fata de cele vechi – deh, logic-, precum : WIFI, locuri in plus, sistemul de bare de sustinere imbunatatit, faruri xenon, loc pentru biciclete etc. Eh, pana aici, foarte bine, nimic rau, incep sa ma obisnuiesc cu binele si parca mai-mai sa uit faptul ca de fiecare data cand ploua afara, ploua si in statia de metrou. Dar, cum vara e destul de lunga si agomeratia destul de mare, vine urmatoarea problema : aer conditionat?… Nu e specificat nimic de el. Garniturile noi, introduse acum cativa ani, care circula acum pe liniile din Bucuresti, nu au aer conditionat, sau cel putin nu-l simt eu. De cate ori merg cu metroul, aerul conditionat e doar atunci cand se face curent cand se deschid usile in statii, in rest… E la nivel teoretic. Stau si ma gandesc ca METROREX si RATB ( si ei sunt gingasi cand vine vorba de aer conditionat sau de caldura iarna in masini) au o intelegere, atunci cand vine vorba de ” achizitii noi”. Toate sa fie noi, cu dotari, dar fara aer conditionat sau caldura, in functie de anotimp.

Probabil ca e si-o strategie de marketing, domnii de la METROREX vor introduce aer conditionat in garniturile de metrou, probabil, cand va fi gata si linia de metrou care duce catre Drumul Taberei, ne vor face o surpriza,  adica prin 2020. Pana una alta, un evantai e 3 lei. Va las poze cu noile garnituri…

This slideshow requires JavaScript.

One thought on “Garnituri de metrou noi, din 2014, via Bucuresti

  1. Sunt produse de o firma spaniola, CAF. Daca intri pe site la ei,vezi exact cum arata. 3 garnituri vor fi produse in fabrica lor, restul intr-o fabrica din Bucuresti, subcontractata😉

Da-i cu replica, nu ezita!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s