Taxi-n Bucuresti…

Taxi-n Bucuresti…


De regula cand mergi taxiul, mai ales in Bucuresti, trebuie sa devii un fel de vanator. Incepi de la alegerea masinii, cateva priviri taximetristului pe care sa-l alegi, sa iti faci o prima impresie despre el, daca se poate, iar dupa ce l-ai ales, te urci si ii spui unde vrei sa te duca. Problema e ca sistemul asta de analiza, cel putin la mine, n-a prea dat roade in marea parte a ocaziilor, iar experienta mea cu taxiurile in Bucuresti a fost una, putin nefericita.

Prima data cand am mers cu taxiul in Bucuresti a fost acum vreo 3-4 ani, cand am venit la un festival de teatru. Am plecat de pe Lipscani impreuna cu grupul cu care eram, marea greseala fiind aceea de a lua taxiurile de jos de la Romana. Acolo stau parcate majoritatea Daciilor Logan cu tarife de 3.5 lei/km si alea care au 13.9 lei/km in loc de 1.39 lei/km. Cum prosti in Bucuresti sunt destui, era si normal sa ma incadrez in grup si sa nimeresc un taxiu cu un tiganas pe post de sofer, bine instruit de viata si smecherit de la origini, impreuna cu 4 colege, toate mai mici ca mine. Cursa pana la actuala reprezentanta Ferrari, a facut 40 ron cu tot cu oprire, ca a fost baiat fin. N-are rost sa mai spun ca am stat suparat pe mine vreo saptamana.

A doua peripetie a fost cand am plecat de pe Mosilor de la Rosetti pana la Romana si mi-a incasat pe taxator, cu tarif pe portiera de 1.39, aproape 20 ron si dus pe scurtaturi. Stau si ma gandesc la faptul ca scurtaturile alea de regula ma costau 5 ron, atunci s-au facut 20.

Iarasi o experienta interesanta am avut cand am plecat noaptea cu taxiul de la o mica petrecere de la Eroilor si i-am spus din prostul tic capatat in Botosani cand mai mergeam cu taxiul ” REPEDE, la X! “. Asa i-am zis si atunci: “Repede la Iancului!”, desi nu ma grabeam nicaieri, voiam doar sa ajung acasa… Si intreg. Ce sa mai spun, pana la Mosilor n-a putut sa se grabeasca, a mers normal ca era putin trafic, dar de la Mosilor pana la Iancului am facut undeva la un minut, luand semafoarele pe rosu mai ceva ca pilotii. De atunci nu mai am ticul cu ” Repede la X!”.

Nu mai vorbesc de ocaziile cand te duce pe ” scurtatura “, ca sa iesi mai ieftin, ca el iti vrea de regula banii in portofelul tau, nu in al lui si ca sa ajungi mai repede si sa dai mai putini bani, te duce pe scurtatura prin Suceava, ca sa ajungi mai repede acasa. Astea deja sunt nimicuri si la ordinea zilei.

Eh, azi dimineata a trebuit sa ma duc sa-mi iau pachetele de acasa si am plecat pe la vreo 5 si ceva din casa. Am luat pana la Iancului un RATB, iar de acolo am luat un taxiu pana la gara si inapoi acasa. De acasa am plecat cu nervii pregatiti si cu replicile alese.Ma urc in taxiu, deja eram placut impresionat pentru ca nu mirosea a ulei, miros inchis, fum de tigara sau a huse imputinte si nespalate de cand lumea. Masina curata, bordul curat, ordine, soferul prezentabil, la camasa si zambitor. La 5 dimineata nici eu nu zambesc, nici naiba nu e fericit ca se trezeste cu noaptea in cap, oricare ar fi motivul. Prima reactie a fost sa ma dau jos si sa vad daca e Logan si nu Mercedes si daca trebuie sa platesc in plus pe langa aia 1.39 lei/km pentru tratamentul civilizat. M-am dus la Obor, am luat pachetul, s-a dat jos din masina si m-a ajutat sa il urc, de data asta chiar m-a dus pe scurtatura si a mers impecabil. M-a intrebat daca vreau sa dea drumul la caldura, sa nu imi fie frig. La coborare, m-a ajutat cu bagajul si pe langa asta m-a ajutat sa il car si pana la usa blocului, iar atunci cand i-am achitat cursa de 11 RON, a spus : ” Doua secunde sa-ti aduc restul”, pentru ca ii dadusem 15. Si chiar scosese bani sa-mi dea rest. Am ramas placut impresionat. Nici nu-mi venea sa cred ca am nierit asa de bine. Toata chestia este ca baiatul era in tara pentru cateva luni si ii facea planul tatalui sau, care este taximetrist aici. El lucreaza in afara, tot taximetrie si cum acolo altfel se practica meseria, era anormal pentru el sa se comporte ca acolo,  nu sa adopte stiul taximetristilor din Bucuresti. Bine, nu toti, nu generalizez, dar majoritatea cam asa se comporta, ca ultimii melteni, daca nu ii multumesti tu pe ei si nu invers.

 

Da-i cu replica, nu ezita!

