Asta inseamna diferenta dintre credinta si religie

Asta inseamna diferenta dintre credinta si religie


Stapanim concepte. Sau cel putin asa se presupune. In viziunea mea, videoclipul de mai jos, explica cel mai bine diferenta dintre credinta si religie.

Pe el – parintele profesor – l-am cunoscut undeva prin clasa a XII-a, daca nu ma insel. Primii doi ani nu am facut Religie, sau cel putin nu-mi aduc eu aminte sa fi facut cu cineva si asta cred ca nu e numai din vina mea, iar in ultimii doi ani, au venit doi profesori.

Primul, baiat cu mastere peste mastere incepand cu limbi straine, literatura comparata, arte, istorie, religie, a facut cam tot ce-a putut, afacerist de profesie si profesor de placere. Un om exceptional, de altfel. Baiat tanar si care-ti explica traditiile tuturor cultelor, istoria lor si le imbina perfect. A fost interesant ! A plecat si el si a venit parintele. Noua ne placea de domnul profesor afacerist (hai sa-i zicem asa) pentru ca nu venea cu acelasi tip de abordare si comportament pe care-l aveau ceilalti profesori de religie. Ne explica orice si deja nimeni nu prea mai lipsea de la ora de Religie.

Eh, cand a venit parintele, cum sa zic… Noi am fost cliseica clasa cu probleme. Toata cancelaria se plangea de noi pentru ca nu ne putea controla si ca eram sub orice critica. N-aveai ce culege. A venit parintele, tin minte si acum, foarte increzator, ne-am uitat totii mirat la el, iar unul din noi mai plin de glume, a inceput sa faca galagie. A fost prima si ultima oara cand a mai facut cineva galagie sau vreo ironie la ora de religie. Cu un ton calm, cald si foarte frumos l-a pus la punct. Toata lumea de atunci il asculta pe parinte. Si el ne vorbea de arta, de traditiile celorlalte culte, ne explica istorie, asta probabil ne-a placut cel mai mult, ca nu venea cu acel tip de indoctrinare, fara raspunsuri la intrebari. Ne intelegea, asta era cel mai important pentru noi.

Zilele acestea, am vazut un clip pe facebook, am fost bucuros cand l-am revazut pe parinte. Nu l-am mai vazut de cand am terminat liceul si m-am gandit de cateva ori la el. Ne-a ajutat sa intelegem multe lucruri – cine a vrut, bineinteles – iar eu, cel putin, ma simt dator, cel putin moral.

Clipul il gasiti mai jos, iar cand l-am urmarit prima data, mi-am dat seama de ce nu am putut suporta niciodata un profesor de religie, care imi baga pe gat niste lucruri, nefiind in stare sa mi le explice in asa fel incat sa le inteleg si de ce am tot respectul, admiratia si bucuria sufleteasca de a intalni oameni precum parintele Olivian, cel care ne-a explicat tot ce n-au fost in stare s-o faca ceilalti.

Parinte, multumesc !

Da-i cu replica, nu ezita!

